Expedice - bkfoto

Přejít na obsah

Hlavní nabídka

Expedice

Zywiecké Beskydy, výstup na mou oblíbenou horu  - Pilsko 1557m n.m.

Jako každá výprava, vždy je důležité prvotní rozhodnutí. Rozhodnout se, zvolit cíl a vyrazit. Následuje rozeslání SMS s plánem a samozřejmě volba dopravy. V případě takové výpravy připadá v úvahu samozřejmě jen vlastní automobil s dostatečnou zásobou benzínu, kterého nebývá v nádrži nikdy moc....

Malá Fatra - dokonalé ráno na svazích Stohu

Ikdyž v z názvu to moc nevyplývá, ale pohoří Malé Fatry patří spíše mezi rozlehlejší území. Dělí se na dvě části. Severní, kde se nachází vrcholy jako je Rozsutec, Stoh, Chleb, Kriváň, Malý rozsutec a jižní část, která se táhne od Strečna přez Martinské hole až k jedné z nejzajímavějších hor na slovensku kterou je zvláštně vysunutá skála u Fačkovského sedla Kľak. Nejnavštěvovanější a nejznámější je ovšem ta první část......

Zakarpatská Ukrajina - Polonina Krasna, Kolocava, Usť Chorno

Hrádek, 19h středo-evropského času. Vyrážíme na smluvené nástupní místo k restauraci u Burého. Zde budeme čekat na autobus smluveného dopravce Regabus, který pravidelně pendluje mezi Prahou a Rachivem. Vozí převážně Ukrajince pracující v Praze či na jiných místech republiky...Brně, Olomouci. Naše skupina je tentokráte celkem početná. Společně s námi vyrážejí na expedici dva páry z Frýdku.

Malá Fatra - v krajině sněhu
druhý den

Jak jste se již mohli postřehnout v první části článku. Potěšen skupinou fotografů z Ostravy, která zavítala na Malou Fatru ve stejném období jak já, potěšen situací, rychle usínám po celodenním pobytu na hřebeni. Užívám si příjemných podmínek v chatě i když na povale jak se na Slovensku říká není zrovna nejtepleji. Nedá se to srovnat se situac.....

první den

V posledních létech jsem často přemýšlel nad dvoudenní návštěvou Malé Fatry. Jelikož mám rád zimu a většinou v tomto období je i trochu času, v průběhu zimy padlo rozhodnutí. Na poslední chvíli jsem objednal nocleh. Jediným místem je zde možnost přespání na chatě pod Chlebem. Kdo zde už jednou zavítal tak ví.....

Malá Fatra - zimním přechod s výstupem na Rozsutec

Ikdyž spánku nebylo mnoho, ráno vyskakujem z postelí nabití adrenalinem, který se v nás hromadí už asi týden před odjezdem a přemýšlíme jestli expedici v nepolevujícím mraze bezpečně zvládnem. Jelikož máme již vše dokonale připravené, odjezd zvládáme do půl hodinky takže kolem 2:30 již sedíme v nastartovaném autě a vyrážíme směr slovenko. Teploměr automobilu hlásí -20°C.

Zywiecké Beskydy - výstup na Pilsko

Jsou dvě hodiny ranní a třicet minut, budíček oznamuje čas vstávání. Za oknem tma jako v pytli jelikož předpovídaná mlha zastíní i ten poslední odrážený paprsek od měsíce. Vše je připraveno. Horkou vodou zaliju kávu v připravené termosce, balím nejnutnější oblečení, boty a vybavení a vyrážím směr druhý nejvyšší kopec celých Beskyd – Pilsko, jehož vrcholek leží ve výšce 1557m n.m.

Vysoké Tatry - výstup na Koprovský štít

Po včerejším jednodenním odpočinku v termálech Vrbov jsme opět dokonale nažhaveni a zvědavi co nás dnes čeká, jestli bezpečně zdoláme náš dnešní cíl, kterým je Hincovo pleso a nad ním se tyčící  Koprovský štít. Ráno se ještě loučíme se dvěma členy výpravy, Tomášem Č. a Tomášem S.  jelikož dnes večer nastupují v práci na noční směnu. Nedá se nic dělat a tak po snídani sedáme do auta v pěti lidech a vyrážíme směr parkoviště pod popradským plesem, odkud vede asfaltova cesta až ke zmíněnému plesu. Po příjezdu na parkoviště nás místní výběrčí posouvá výše na lepší místo.

Vysoké Tatry - výstup na Kriváň

Po zhruba dvou set metrech přicházíme k rozcestníku ze kterého se dovídáme směr naší výpravy aodečítáme další informace. Podle výpočtu vychází dosažení cíle na hodinu 12 – 13. Zbývá doplnit ve studánce poslední zásoby kvalitní pitné vody a můžem vyrazit. Chodník je hned ze začátku pěkně prudký. Málo kdo tuší co nás ještě čeká. Volím spíše klidnější tempo. Přece jen se nechci unavit hnedka zezačátku, vím, že to by se mi nemuselo vůbec vyplatit.